Hasičský den na Konopišti 25.5.2013

29.06.2013 18:40

Hasičský den na Konopišti

        Když se Iveta Nácovská přihlašovala do soutěže Miss hasička středočeského kraje, nevím jestli byla přesvědčená, že se dostane do finále na Konopišti 25.5.2013. Stalo se. Když jsme začali s opravou naší stříkačky Sigmund, nemysleli jsme na to zúčastnit se Hasičského dne na Konopišti. Stalo se.

        Ivetu jsme se snažili podpořit svými hlasy a povedlo se nám to. Byla vybrána mezi finalistky na Konopiště. A hlasovalo se dál. Zabrali jme a na Konopišti Ivetu vyhlásili Miss čtenářů Benešovského deníku.

        Před dokončením opravy stříkačky jsem byl pověřen domluvit naši účast a Konopišti. Napsal jsem tedy e-mail na OSH Benešov a přišla odpověď, že tedy s námi počítají. Poté mě kontaktoval Jan Kostrhoun z Pyšel a sdělil doplňující informace. Domluvili jsme se, že nás očekávají v 11.30 na Konopišti. Ráno jsem to chtěl vzdát. Lilo totiž jako z konve a představa, že celý den budeme moknout mi brala elán a myslím, že jsem nebyl sám. Dokonce jsem chtěl naši účast odvolat s tím že pouze dojedeme odpoledne podpořit Ivetu, aby se necítila osamocena a že jsme ji nechali na holičkách. Nakonec se trochu déšť uklidnil a jeli jsme. Když jsem uviděl rozmáčenou louku kam nás poslali, neměl jsem dobrý pocit, ale naše auto si s tím celkem dobře poradilo. Kam jsem vyjel tam jsme zůstali na pokyn pořadatelů. Stříkačku jsme odpřáhli a za pomoci pořadatelů dotlačili na určené místo. Střídali jsme se u ní aby nezůstala bez dozoru a mohli jsme zodpovídat dotazy případných zájemců, což se opravdu stalo. Vzal jsem sebou kameru a foťák s tím, že budu natáčet a fotit volbu Miss.

        Starosta SDH Miloš Kovář se omluvil, že musí jít k Ivetě a připravit se na první disciplínu. Tak jsem vyrazil také. Předčasně. Soutěž začala až o třičtvrtě hodiny později než bylo hlášeno. Nejprve se představilo šest finalistek a otočili se zády k publiku. Poté se k nim postavili taneční partneři a na písničku  Co jste hasiči předvedli krátký taneček. Iveta právě s Milošem Kovářem. Mezi jednotlivými disciplínami finalistek vystupovali různí umělci a probíhala soutěž koňských stříkaček.  Z umělců zmíním Heidi Janků, která též usedla do poroty. Další disciplínou byla volná kdy Iveta předvedla tanec na písničku Hasiči has! od Těžkého Pokondra a zakončila na melodii  kapely Hradišťan Motlitba za vodu. Jako poslední následoval kratičký rozhovor kdy Iveta vysvětlila proč reprezentuje SDH Petroupim a ne Mezihoří odkud pochází. V Mezihoří nemají družstvo žen a v Petroupimi má kamarádky, proto tahle volba. Následovala pauza a po ní přišlo vyhlášení. Iveta byla vyhlášená druhou vicemiss hasička. Na druhém místě a první vicemiss se stala Veronika Benáková(SDH Ratměřice) a Miss hasička se stala Martina Papíková(SDH Nesměřice). Doufám, že Iveta nebyla zklamaná, myslím si, že je to velký úspěch. Myslím si, že jsme ji dobře podpořili přímo na místě , což se líbilo jak moderátorovi Alexandru Hemalovi tak člence poroty Heidi Janků. Někteří naši členové byli totiž jediní co podporovali tak poctivě, až z toho lezli po lavičkách, s napnutým transparentem Petroupim má jasno Ivet je naše Miss.

        Touto cestou bych chtěl Ivetě poděkovat a myslím si že mohu hovořit za všechny: Iveto díky, byla jsi skvělá a díky tobě se Petroupim dostal a ještě dostane do povědomí hasičů středočeského kraje.

        Co dodat závěrem? Škoda, že celý den kazilo počasí kdy chvílemi pršelo a bylo poměrně chladno. Jinak nás trochu zarazilo, že vše se točilo jen kolem volby Miss a ostatní program včetně výstavy  hasičské tedchniky, ať už té nové nebo staré, byl tak nějak mimo pozornosti a to i ze strany hlavních pořadatelů. Ale aby to nebylo vyloženo špatně, líbil se mi přístup pořadatelů výstavy Jana Kostrhouna a Pavla Smutného obou z Pyšel. Naše stříkačka si našla také své obdivovatele a to zejména z řad hasičů, těch dříve narozených. Jan Kostrhoun mě vyzval i k sepsání článku z průběhu opravy a zasláním do několika redakcí,zejména Hasičských Novin. Už se tak stalo a článek hodlám zaslat.

        Video a fotky jsou ve fotogalerii na rajčeti.